Monday, February 16, 2009

Kayuhan Sg Congkak

Pada hari Sabtu yang lepas (bersamaan dengan 14 Feb), aku, Abg Amer dan Abg Azman telah membuat kayuhan Valentine Day bermula dari Kajang Perdana - Sg Tekala - Sg Congkak - Kajang. Jumlah jarak kayuhan +-82 km.. Kayuhan kali ni amat perit sekali bagi aku sebab banyak jalan berbukit terpaksa di tempuhi...
Pada hari kayuhan, cuaca amat baik sekali..
Kami semua berkumpul tepat jam 7.30 pg dan memulakan kayuhan dalam jam 8 pg..

Saya sertakan gambar2 untuk dijadikan kenangan dan tatapan untuk semua..



Setelah 40 min kayuhan, kami berhenti di pit stop yang pertama untuk persediaan pendakian bukit...

Tu diaa...berbaju "Liverpool" berglove putih.. ala-ala polis trafik pun ada...
Tapi takpe, asalkan baju lengan panjang itu boleh mengurangkan "sunburn" pada kulit putih aku... hehehe


Senyuman manis dan sinis daripada aku....


Selepas itu, kami memulakn pendakian...
Abg Azman dengan selambanya membuat kayuhan tanpa menoleh ke belakang..



Di ekori oleh Abg Amers.... dengan gaya slow and Steady...


Posing maut dari Abg Azman.... (Phewittt...)
Ketibaan Abg Amer.... huiyooo... macam gaya Raja bukit tu.... syabas-Syabas



Berendam di Sg Congkak... sejuk ooo....

Tengah buat apa tu abg Man? tengah tenung ikan ke?.... hehehe


Ready utk patah balik... tepat Jam 12.30 pm








Nasib kurang baik menimpa abg man.... tayar pancit pulak....







Kayuhan habis kira2 dalam jam 3.15 ptg...
Letih betul... tapi overall, sempoii.....


No comments:

Post a Comment